GumGum | Stageblog begin stage / 08-11-2003
Tijdens mijn eerste periode in de stage bij GumGum heb ik veel verschillende dingen geleerd, dit komt vooral door de vele trainingen die ik de eerste anderhalve week heb gehad.
Ik heb geleerd hoe ik smartdesigns moet gebruiken en bewerken, dit zijn verschillende photoshop en code bestanden. Deze bestanden zijn een soort templates waardoor ik snel advertenties in elkaar kan zetten. Je kan in deze bestanden zelf ook nog aanpassingen maken in de code maar het kan gebruikt worden als een start. Ik ben ook bezig met Hype dit is een programma waar we bepaalde templates in kunnen aanpassen, zie hieronder een paar voorbeelden:
https://c.ggops.com/adbuilder/demos/65367/1697443594873_ad.html
https://c.ggops.com/adbuilder/demos/65368/1698053354050_ad.html
Verder heb ik ook geleerd met gsap te werken, hiermee kan ik animaties maken en zo de advertentie interessanter maken voor de gebruiker. Ook heb ik veel met photoshop gewerkt en een paar kleine trucjes geleerd maar het meeste kende ik al van photoshop.
Naast het coderen en designen heb ik ook geleerd om in Jira te werken. Dit is het programma waar onze workflow in is bepaald ook staan hier deadlines in en alle andere nuttige informatie. Als ik een ticket krijg zet ik die in het vakje “in progress”, hierna als ik klaar ben met het ticket gaat hij naar “designQA” hier word gekeken of het design goed is als dat zo is kan het ticket naar “techQA”. Bij techQA word er gekeken of de ad responsive is en of er errors in zitten als dat niet zo is kan hij naar de klant voor feedback. Als de ad is goedgekeurd kan ik als nodig de andere talen versies van de ad maken. We gebruiken ook Slack dit is een programma waar ik overleg met mijn project managers en andere collega’s zodat ik om hulp kan vragen indien mogelijk. In Slack hebben we ook elke dag 2 standups, in deze standups bespreken we wat je moet doen die dag, ook als we meer tijd nodig hebben voor een ticket bespreken we dat daar.
De problemen waar ik achter ben gekomen in mijn kennis is dat ik te weinig snapte van javascript. Hier ben ik nu goed mee bezig en weet ik hoe ik dingen moet animeren,
Daarnaast ben ik nu met css beter aan het leren om logisch te stijlen, dit is lastig uit te leggen maar ik merk dat mijn denkwijze in coderen is verbeterd.
Hieronder een paar advertenties die ik heb gedesignd, gecodeerd, getest en feedback van klanten terug in heb gezet.
https://preview.partners.gumgum.com/162155
https://preview.partners.gumgum.com/161930
https://preview.partners.gumgum.com/161457
https://studio.playgroundxyz.com/bonoca/quiet?pos=middle-ad&size=300x250&show-engagements=true
https://preview.partners.gumgum.com/161674
https://preview.partners.gumgum.com/162075
https://studio.playgroundxyz.com/xekaqo/quiet?pos=middle-ad&size=300x250&show-engagements=true
https://studio.playgroundxyz.com/wafisu/quiet?pos=middle-ad&size=300x250&show-engagements=true
Paul Schooneman
Dag Thijn, zoals vandaag over gesproken. Er is meer tijd achter ons dan dat er blogs zijn, als je bedenkt dat er elke 3 weken een blog zou moeten zijn. In je eerste blog beschrijf je de gebruikte technieken en je mening over voortgang erin. Het is echter de bedoeling dat je insight geeft in processen , en dat doe je volgens de methodiek van een 'making of'. In de stagedocumenten - die je zijn aangereikt- staat een uitvoeriger beschrijving over het maken van een blog. De aangegeven PAP co
Reageer